Ikony boczne
Twitter YouTube Vimeo Flickr RSS

Uwaga Przedsiębiorcy!

20 marca 2020

Jeśli chcecie założyć działalność gospodarczą, wykreślić ją, dokonać zawieszenia, wznowienia bądź jakiejkolwiek zmiany we wpisie  nie musicie udawać się do Urzędu. Możecie to zrobić bez wychodzenia z domu SAMI!

Po pierwsze – profil zaufany

Przede wszystkim do załatwiania spraw urzędowych przez internet potrzebujemy profilu zaufanego (PZ). To tzw. środek identyfikacji elektronicznej.  W praktyce to jednak bardzo proste, a co najważniejsze – bardzo pomocne.

„Profil zaufany to zbiór danych o nas samych. W internecie, tak jak podczas osobistej wizyty w urzędzie, musimy udowodnić, że my to my. W sieci nie wylegitymujemy się dowodem osobistym, dlatego właśnie potrzebujemy profilu zaufanego”.

Jak założyć Profil Zaufany

Sposoby są dwa. W obecnej sytuacji najlepiej to zrobić korzystając z bankowości elektronicznej. Taką możliwość dają największe polskie banki. Listę znajdziecie na stronie www.pz.gov.pl oraz na zrzucie ekranu poniżej.

Drugi sposób na założenie profilu zaufanego to wypełnienie wniosku w internecie, a później potwierdzenie go w punkcie potwierdzającym. Takie punkty dla naszej gminy znajdują się w Lubartowie w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie. Nie chcąc się  jednak narażać na ryzyko, jeśli to możliwe – najlepiej założyć profil przez bankowość elektroniczną.

Jak założyć przez internet profil zaufany? Obejrzyj poniższy film z instruktażem.

https://www.youtube.com/watch?v=5zvWIQ7cLVU&feature=youtu.be

PRZYKŁAD!

Jak założyć profil zaufany w jednym z większych banków np. w Pekao24?

Krok1: Po zalogowaniu do serwisu internetowego Pekao24 przejdź do nowej sekcji e-Urząd (w górnej części strony). Wybierz Wniosek o utworzenie Profilu Zaufanego, zweryfikuj podstawione dane i utwórz login (identyfikator użytkownika) wymagany do założenia Profilu.

Krok2: Potwierdź operację zgodnie z używaną metodą autoryzacji w Pekao24 (kodem SMS lub aplikacją PeoPay). Na Twój adres mailowy podany na formularzu o założenie Profilu otrzymasz potwierdzenie założenia konta.

 

Jak działa Profil Zaufany?

  1. Wejdź na stronę https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/
    2. Wybierz logowanie do Profilu Zaufanego.
    3. Jako sposób logowania wybierz bankowość elektroniczną Banku Pekao.
    4. Po zalogowaniu do Pekao24 zostaniesz przekierowany do CEIDG, gdzie możesz wypełnić wniosek (np. o wpis do ewidencji, zawieszenie działalności czy jej wykreślenie ).
    5. Jeżeli wysyłasz wniosek – podpisujesz go Profilem Zaufanym, czyli ponownie logujesz się do Pekao24.

 

Link do strony Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej

https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/

Jak zalogować się na CEIDG poprzez profil zaufany? Kolejne kroki na poniższych zrzutach ekranu. Wszelkie niezbędne informacje przed założeniem działalności takie jak: forma opodatkowania, kody PKD, informacje o małym ZUS-ie, znajdziecie na poniższej stronie.

https://wws.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/

Strona logowania. Wybieramy – Login.gov.pl

 

Wybieramy ikonkę banku, który nas obsługuje lub ikonkę e-dowód dla tych którzy maja dowody z warstwą elektroniczną.

Po zalogowaniu mamy widok okna CEIDG i pod zakładką „OPERACJE NA WPISIE” wybieramy jedną z opcji:

Załóż działalność gospodarczą, Zmień dane we wpisie, Zawieś działalność gospodarczą, Wznów działalność gospodarczą, Zakończ działalność gospodarczą lub Zmień działalność wykreśloną.

Po wybraniu jednej z opcji i wypełnieniu stosownego formularza podpisujemy go. Po wybraniu opcji podpisz i wyślij otrzymamy sms-a z kodem potrzebnym do zatwierdzenia podpisu profilem zaufanym.